Mida Mida
431
BLOG

Starzejąc się (III urodziny)

Mida Mida Rozmaitości Obserwuj notkę 37

 Obiecałam, więc piszę, choć nadal nie mam konkretnego pomysłu na tę notkę. Ale, jak urodziny, to urodziny. Trzeba świętować! Trzeba jakoś tę chwilę podkreślić. Trzeba się pokazać i zareklamować...

W takim razie, żeby nie było, że ściemniam, ogłoszę wielkimi literami:

8 GRUDNIA 2007 ROKU, czyli 3 lata temu, ROZPOCZĘŁAM PISANIE MOJEGO PIERWSZEGO, OFICJALNEGO, KONKRETNEGO BLOGA, właśnie tu - na Salonie24.

!!!!!!!!!!

Od tamtego momentu zdarzyło się dużo rzeczy. Moja rodzina reprezentowana przez różne osoby przewinęła się przez Salon, jedni przychodzili i wychodzili, drudzy zostawali na dłużej, trzeci tylko czytali, ale bez względu na nich ja pozostałam na posterunku. Zaklepałam sobie wygodne miejsce w Saloniku Kameralnym, tuż obok kominka - tam gdzie baśnie mają się najlepiej, bo fantastyczne postacie naturalnie pasują do blasku ognia, który z kolei odstrasza wszystkie zmory i potwory...

Salonowe politykowanie nie rusza mnie, gdyż trzymam się od niego z dala. Przez to czasem jestem zupełnie z boku, zapomniana i opuszczona, a innym razem odwiedzana tłumnie przez tych, którzy kłótni i pyskówek mają dość.

Kłótnie o moderowanie i design też mnie mało obchodzą; co jakiś czas coś mnie zmartwi, ale cóż mogę poradzić?... Z tego miejsca pozdrawiam Szanowną Administrację, na którą same gromy lecą - cóż, ja chciałabym tylko podziękować za to, że trzymacie Salon w kupie i proszę, róbcie to dalej, bo jeszcze nie skopiowałam wszystkich swoich starych tekstów...

Każdy kolejny gość, który w moich progach czuje się dobrze, jest mile widziany, a jego słowa sprawiają mi radość. Wiem, że moja pisanina jest undergroundowa, więc od początku nie spodziewałam się, że moje teksty spotkają się z zainteresowaniem, a blog zyska stałych czytelników.

To jest moje największe zaskoczenie i ośmielę się stwierdzić, że sukces.

Od samych początków publikowałam najróżniejsze rzeczy, na początku felietony i recenzje, potem opowiadanie i baśń w odcinkach, potem kolejne, krótkie bajki, a mędzy nimi zawsze osobiste refleksje i przemyślenia.

Ten blog jest bardzo prywatny, wiele osób zarzuca mi, że ZBYT prywatny. Niestety, w trakcie swego pisania zrozumiałam, że nie umiem inaczej. Na żywo tak dużo przemilczam, że pisząc muszę być szczera i prawdziwa. Inaczej moje pisanie byłoby sztuczne, a tego nie chcę.

Mam też cichą nadzieję, że przez te trzy lata rozwinęłam się, odkryłam trochę swoich talentów, stworzyłam coś interesującego, wartego uwagi.

Najbardziej wdzięczna jestem za wszystkie wspaniałe znajomości, jakie zawarłam przez mego bloga i Salon. Mam nadzieję, że nawiązane tu przyjaźnie, mimo różnicy wieku i odległości, utrzymają się na długie lata.

W tym momencie nie pozostaje mi nic innego, jak serdecznie pozdrowić i podziękować:

  • nieocenionej Pani Łyżeczce - jestem Ci wdzięczna za wszystko, a najbardziej za to, że nie traktujesz mnie jak dziecko;
  • ulubionej Sosence - za rozszerzanie moich ciasnych horyzontów, za zarażanie nieustającą ciekawością świata;
  • AgnieszceZet - za docenianie zalet i fachowe krytykowanie wad tekstów;
  • Hildegardzie - za nieuzasadnioną wiarę we mnie i entuzjazm względem moich tekstów;
  • Grzesiowi - za wszelką pomoc na tle naukowym - sam wiesz, jak bardzo mi pomagasz (jak ja Ci się odwdzięczę?)
  • Krzyśkowi Leskiemu - za zwykłą, ludzką sympatię ze strony "grubejszychy"
  • Katrine - za kawałki obrazków w moim świecie pełnym liter
  • Nathii - za zupełnie inny styl blogowania, czasem zadziwiający, czasem inspirujący;
  • wszystkim, którzy przychodzą, czytają, komentują i sypią zupełnie niezasłużonymi pochwałami lub darzą mnie całkiem zasłużoną krytyką...

No to teraz parę linków, gdyby ktoś był ciekaw i, na przykład, miał ochotę nastukać mi więcej odsłon bloga i wpisów (takim szalonym entuzjastom polecam - nieuaktualnione, niestety - "the best of", które można znaleźć pod "rozwiń więcej" w moim profilu...)...

Pierwsza, startowa notka

Pierwsza notka rocznicowa

Druga notka rocznicowa

I parę głupich cyfr: przez trzy lata napisałam 118 notek (ta jest 119); w ciągu ostatniego roku powstało 50 notek (razem z tą); przez trzy lata skrobnęłam 1432 komentarze; mój blog ma w liczniku, uruchomionym na samym początku, 43204 odsłon (nie mam pojęcia, czy to dużo, mało czy średnio; tak sobie zapisuję dla porządku).

Kto tu wpada, kto tu czytał, to tu komentował, to już wy sami najlepiej wiecie...

Na koniec nie pozostaje mi nic innego, jak obiecać, że będę pisać dalej i że to pisanie będzie coraz lepsze.

Pozdrawiam was wszystkich serdecznie!!!

Mida=)

Mida
O mnie Mida

30-latka z rodziny wielodzietnej, z otwartym umysłem i sercem, magister Nauk o rodzinie z licencjatem z jęz. niemieckiego. Żona, matka córeczki. Mam stały światopogląd i konserwatywne zasady. Interesuję się pisaniem różnych dziwnych rzeczy, w tym pamiętnika, wierszy, piosenek i opowiadań; uwielbiam rysować i śpiewać. Od nostalgii ratuje mnie wrodzony rozsądek i poczucie humoru. Kontakt: na FB do wyszukania też pod nickiem by Katrine *** My jesteśmy prawdziwe damy, bo przy jedzeniu nie mlaskamy, grzecznie dygamy i się słuchamy mamy Nic nie wiemy, nic nie znamy za to ładnie wyglądamy Kiedy trzeba zrobić dyg My zrobimy go jak nikt Na sukienkach żadnej plamy Przy jedzeniu nie mlaskamy Dama z damą, ty i ja Mama z nas pociechę ma Dama mamie nie nakłamie Wierszyk powie, zna na pamięć Dama grzeczna jest jak nikt No i pięknie robi dyg *** Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną Na klombach mych myśli sadzone za młodu Pod słońcem, co dało mi duszę błękitną I które mi świeci bez trosk i zachodu. Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety Rozdaję wokoło i jestem radosną Wichurą zachwytu i szczęścia poety, Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną. (Kazimierz Wierzyński) *** Każdy twój wyrok przyjmę twardy Przed mocą twoją się ukorzę Ale chroń mnie Panie od pogardy Od nienawiści strzeż mnie Boże Wszak tyś jest niezmierzone dobro Którego nie wyrażą słowa Więc mnie od nienawiści obroń I od pogardy mnie zachowaj Co postanowisz niech się ziści Niechaj się wola twoja stanie Ale zbaw mnie od nienawiści Ocal mnie od pogardy Panie (N. Tenenbaum, J. Kaczmarski "Modlitwa o wschodzie słońca") *** Śnić sen, najpiękniejszy ze snów, Iść w bój, w imię cierpień i krzywd I nieść ciężar swój ponad siły, Iść tam, gdzie nie dotarłby nikt. To nic, że mocniejszy jest wróg, Że twierdz obległ setki i miast, Lecz bić, bić się aż do mogiły. Iść wciąż, aby sięgnąć do gwiazd To jest mój cel - dosięgnąć chcę gwiazd, Choć tak beznadziejnie daleki ich blask. By zdobyć swój cel i do piekła bym mógł Pod sztandarem swym iść, Gdyby chciał w tym dopomóc mi Bóg! Właśnie to posłannictwa jest sens, Więc ślubuję tu dziś Mężnym być i nie skalać się łzą, Gdy na śmierć przyjdzie iść. I nasz świat lepszy stanie się, niż Dawniej był, nim rycerski swój kask Wdział i ten, co ślubował niezłomnie Wciąż iść, aby sięgnąć do gwiazd! The Impossible Dream, Joe Darion THE VERY BEST OF Bajka. Co się wydarzyło pod sklepem z lampami - bajka dziewczynce Kasi i dżinie Flinie Coś głupiego (o studiach) - o wierze w siebie O III urodzinach Salonu24 Sierotka Mida na wakacjach - o wakacyjnych wojażach Bajka wakacyjna - o elfach Walcząc w słusznej sprawie - o moich poglądach Przypomina Ciebie mi... Część 5. Pola, las i droga Niejasne bajdurzenie o dorosłości Matura. Krótkie studium poznawcze Pasja odkrywania - wspomnienia z dzieciństwa Wierszyk. Dla odmiany - o królewnie Przypomina Ciebie mi... Część 4. Wiatr O moim pisaniu - właśnie Naiwna. Głupia - o zaufaniu Przypomina Ciebie mi... Część 2. Osiemnastka Przypomina Ciebie mi... Część 1. Dom. Rodzina Urok staroci - tylko koni żal... - o domu na wsi. Wspomnienia Dni Powstania - Warszawa 1944 - o wystawie Kraków inaczej - o wyprawie do Krakowa "Tam skarb Twój..." - o domu na wsi. Przyjazd Oto właśnie ta Noc - o Passze Historia pewnego cudu - o moich narodzinach Okruchy życia - o mnie Starsza Siostra - o siostrze :) Uwielbiam wiatr w każdej postaci - o wietrze. Wiersz Pamiętnik - po co to właściwie? - o pamiętniku Zagiąć psora - o nauczycielach Zwykła ludzka życzliwość - o ludziach

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości